Inte Alltid Stark

MS warrior. Lipstick junky. American football huligan. Musik älskare. Mjölkoholist.

/(&#"(=¤)%=

Publicerad 2016-11-21 10:23:25 i Allmänt,

Min arma kropp!
Jag har seriöst helt sjukt jävla ont i kroppen.
Jag är stel.. och nu i går fick jag nå jävla skit i armen.. om det är ett skov, en sträckning eller nån muskelinflammation.. Who knows? MS är ju så jävla lurigt på det viset.. Det är så mycket i kroppen som händer hela tiden att det är svårt för mig att veta när något är MS relaterat eller inte. Ska jag ringa familjeläkaten eller min Hunkiga neurolog?
Det blir lätt att jag skiter i att kolla upp/ringa om saker då jag inte vill känna mig tjatig. SPECIELLT när det kommer till min MS.
Jag har insett att pga att jag sällan klagar på mina symptomer och hur jag FAKTISKT mår.. Så tror sjukvården inklusive min neurolog att jag mår okej och kan hantera saker och i sin tur inte informerar om olika hjälpredskap jag har rätt till/kan ansöka om.
Jag tog en fika med Dahlia (hon som skickade mailet till mig på facebook som jag nämnde i mitt senaste inlägg).
Hon kom som en blixt från ovan och någon som jag kommer hålla hårt i. Av fler anledningar än den värdefulla infon/kunskap hon besitter. Medicinering för att jag KONSTANT behöver gå på toa och sjukgymnast m.m.
Detta är bara två av många saker jag ABSOLUT skulle behöva. Men måste jag verkligen klaga och bråka för att få hjälp? Och hur ska jag veta att jag har rätt till hjälp om jag inte fått information om detta?
Jag är arg ledsen och besviken på systemet just nu.. Och lite halv sur på min neurolog som inte gett mig den information jag behöver för att kunna söka hjälp.
Jag har MS... MS är inte en sjukdom som håller sig på sin plats utan hjälp. Den blir bara värre och värre med åren och får jag inte redskapen NU.. så kommer det bara bli värre, snabbare.
 
Puss å sånt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela