Inte Alltid Stark

MS warrior. Lipstick junky. American football huligan. Musik älskare. Mjölkoholist.

Ny MR

Publicerad 2016-11-08 10:49:00 i Allmänt,

Snö och kyla.
Jag blir såååå jävla stel i kroppen på vinterhalvåret.
Till skillnad från min vän som också har MS som kapitulerar i värme istället.
Haha.. Denna sjukdom är så sjukt individuell.

Jag har fått kallelse för ny MR. Söndag morgon ska jag in.
Denna gång är det hals och ryggrad som ska kikas på.
Jag vet att det kommer finnas en ny lesion där någonstans då jag fått en permanent issue i vänster höft/sida ner i låret. Om det dyker upp något på på plåtarna återstår att se, men om det blir en kontrastladdning någonstans där det inte fanns en tidigare.. Då kära vänner, då finns det orsak/anledning till stammceller.
Jag vågar knappt hoppas om jag ska vara ärlig.
Håll alla tummar och tår för att det ska se dåligt ut på söndag.

I övrigt så mår jag helt okej under omständigheterna.
Mabtheran/Cellgifterna får mig verkligen att känna mig lite vassare.
Det enda som jag tycker är obehagligt är att jag får som ett tryck över luftstrupen så det känns som jag har en för tight polotröja på mig som ger en kvävande känsla... 24/7.
Det är VÄLDIGT obehagligt.
Jag längtar efter att få hitta på nå bus snart. Längtar sönder mig efter att få ta en trip till min vän Anna i sthlm.
Hennes mamma har MS och både Anna och hennes mamma har varit en enorm trygghet för mig genom denna resa. Anna som aldrig någonsin ifrågasätter och tvekar på vad jag orkar och inte orkar, och hennes mamma som jag kunnat ställa frågor till om olika symptomer mm.
Jag är så sjukt tacksam för dessa två.
Jag är såklart tacksam för alla andra vänner också som FÖRSÖKER förstå och lära sig.
Men det är väldigt skönt att inte hela tiden behöva förklara, vilket jag väldigt gärna gör om någon frågar.. Missuppfatta mig rätt nu. Ibland är der skönt att bli förstådd.
 
Nu ska jag jobba lite.

Puss å sånt

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2016-11-08 10:57:01

Min fina Lindah ❤️ Jag kommer hålla alla tummar och tår jag har! Älskar dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela