Inte Alltid Stark

MS warrior. Lipstick junky. American football huligan. Musik älskare. Mjölkoholist.

Röntgen mot Fatigue.

Publicerad 2016-11-10 10:17:00 i Allmänt,

Jag klagar näst intill ALDRIG på sjukvården och hur min MS behandlas.
Men när man har fatigue (extrem trötthet) och nickar tangentbordet för att man är så utmattad och först får D-vitamin utskriven som behandling. "Ja, vi bor ju väldigt horrut och man blir ju som svensk väldigt trött såhär års".
Mmm.. absolut.. men nu är jag inte lite slö pga mörker och kyla.. JAG ÄR UTMATTAD OCH ORKAR INTE MED ETT SOCIALT LIV PGA DETTA.
För att göra min hunkiga neurolog nöjd så går jag med på att vi provar D vitaminerna och ser om dom hjälper, funkar det inte så hittar vi en annan lösning.
Nu när jag har bekräftat det jag redan visste när jag började med vitaminerna, att dem inte funkar, så ringer jag och beställer tid till rådgivningen på neurologen så att dom kan lägga in en notering till min hunkiga neurolog om att vi behöver hitta en ny lösning.. Så är sjuksyrran i telefonen som ringer upp mig.. Så jävla dryg att "Du får faktiskt vänta tills efter din MR (magnetröntgen) efter det kan du prata med doktorn om detta.
Jag försöker styra samtalet lite och förklarar att min neurolog har bett mig höra av mig om det inte fungerar med D vitaminen. Och förklarar för henne att det är VÄLDIGT otympligt att sitta på jobbet och nicka tangenbordet och inte få något gjort pga att man är så fruktansvärt utmattad.
Utan att svara/bekräfta att hon förstått vad jag sagt så säger hon åter igen "Du får avvakta tills du haft din MR".
Jag frågar vad min MR har med min trötthet att göra, dom kan ju inte se på magnetkameran att jag har fatigue?
Nej, men du får fortsätta med vitaminerna tills efter det.
 
På riktigt!!! Hade hon lagt ett jävla meddelande till min neurolog om att D vitaminerna inte fungerade hade jag fått något annat utskrivet samma dag.. Men neeeeej.. sjuksyrran på sin höga häst troende att hon bestämmer över min behandling borde komma ner på jorden lite.
"Vänta tills efter din MR".. SOM OM JAG KOMMER BLI PIGGARE EFTER EN RÖNTGEN?!?!
Jag är så arg ledsen och frustrerad att jag vill gråta..
Men jag sitter på jobbet.. och här kan jag inte visa hur som hellst hur trött jag är på min jävla sjukdom och alla hinder den medför. Men jusst ja.. Jag blir ju piggare efter min MR så jag får hålla ut.
P.S
 
Min MR har dessutom blivit framflyttad två ggr.. så absolut, jag lägger mig ner på golvet och sover tills efter röntgen så är problemet löst.


Fuck off and die.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela