Inte Alltid Stark

MS warrior. Lipstick junky. American football huligan. Musik älskare. Mjölkoholist.

Friyey!!

Publicerad 2016-10-21 08:20:22 i Allmänt,

Det märks när jag har bra perioder och när jag har dåliga.
När jag befinner mig i en bra period så försvinner behovet av att skriva av mig.
Jag har mått relativt bra de senaste veckorna efter Mabthera/Cellgifterna.
Jag märker att kroppen svarar. Absolut är det säkert mycket placebo effekt i det hela med, men oavsett så är det ju bra att jag mår bättre. Placebo eller ej.
 
Det är fredag idag vilket innebär en full 8 timmars dag på jobbet.
Jag har bara två 8 timmars dagar i veckan. De andra dagarna är 5 och 6 timmar.
Såklart infaller 8 timmars dagarna på dem två dagar man hellst skulle vilja ha korta... Måndag och Fredag.
men oh well. Heeela vägen in i kaklet bara.
Jag börjar vänja mig med mitt nya (icke)tempo på jobbet.
Att inte stressa är konstigt för mig och något helt nytt.. Så det är klart att det är främmande att ta det lugnt.
9 månader till i detta tempo och jag kommer vara lika chill som Tjuren Ferdinand.
Ikväll har jag och min vän Isabell välbehövlig ensamtid med varandra.
Våran relation har varit "sådär" de senaste året av olika anledningar. Men efter att jag öppnade en konversation med henne igår, så har vi bestämt att vi tar lite tid tillsammans ikväll, taco fredag, prata lite skit och bara ta det lugnt. Vi båda har haft ett skit år och vi har varit dåliga på att kommunicera så det har liksom blivit.. fel.
Vi har dock känt varandra i 14år så det ska inte få komma emellan oss. Vi måste bara lära oss att kommunicera bättre.

Nu ska jag jobba.

Ha en magisk fredag och helg.

Puss å sånt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela