Inte Alltid Stark

MS warrior. Lipstick junky. American football huligan. Musik älskare. Mjölkoholist.

Analytisk

Publicerad 2016-09-28 10:22:03 i Allmänt,

Idag är jag sjuk. Somnade innan kl 21 och vaknade groggy när klockan ringde kl 06.30.
Kände på en gång att jag hade ont i halsen och kände mig hängig.
Så typiskt såhär innan cellgifterna. Jag hoppas verkligen att det inte bryter ut i en förkyldning.
Har ju dessutom massor att göra i helgen. Konsert på fredag, träffa pojke på lördag och umgås med Johanna och Jennifer på söndag. Ingen vila denna helg med andra ord.
 
Jag var hos kuratorn igår och pratade av mig lite. Hon berömmer mig över hur självanalytisk jag är och att jag svarar själv på mina frågor. Vi ska ta ett litet uppehåll nu efter cellgifterna och återkoppla vid behov längre fram.
Det är så mycket på gång nu känns det som. så jag behöver tid till att tänka och processa allt som händer.
Har tänkt väldigt mycket runt stamceller och vad det innebär för mig.
Min neurolog har försökt att avråda mig från det då jag inte har hunnit skaffa barn ännu.
De ser helst att man är "klar" med sånt innan man gör stamcellsbehandlingen.
Jag fick ett PM på instangram av en tjej som har samma diagnos som mig, som också ska få mabthera (cellgigfter) och även hon är aktuell för stamceller. Hon fick sin diagnos 1 månad efter mig och våra MS situationer ser ut att vara ganska lika varandra, så det var jätte skönt att få kunna jämnföra och bolla lite med någon som sitter i samma båt.
Det är fantastiskt att man kan nå ut, hitta andra männoskor och dela med sig av sin erfarenhet såhär över internet.
Det är många som lider av samma sjuldom som mig, och det är skönt att slippa vara ensam i detta.
Idag ska jag ha möte med min PT.. Jag har fastnat i vikten och tycks ha hamnat på någon slags platå.
Vi ska försöka skruva lite på träning och kost och se till så att jag kommer låss.

Får se om jag orkar skriva ikväll.
 
Puss å sånt så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela