Inte Alltid Stark

MS warrior. Lipstick junky. American football huligan. Musik älskare. Mjölkoholist.

Mabthera

Publicerad 2016-09-23 11:18:02 i Allmänt,

Igår pratade jag med min fantastiska neurolog.
Han ringde för lite återkoppling och diskutera hur vi går vidare med min behandling.
Han meddelade att svaren på min LP (Lumpal Punktion) såg bra ut, inga tecken på andra neurologiska sjukdommar än MS. Däremot lite döda/trasiga celler.
Han frågade om jag fortsatt var intresserad av Stemcellsbehandling, vilket jag är.
Hans plan är att ge mig nya cellgifter tidigare än planerat, öka dosen samt skicka en remiss till Uppsala för att diskutera och få lite mer info om stamcellsbehandlingen.
Jag fick precis NU ett samtal från sköterskan på Neuro här i västerås, och hon gav mig datum för nya cellgifter vilket blir dne 6e october.
Innan det ska jag in för provtagning, kolla blodvärde och lite annat meck.
Detta måste vara klart några dagar innan cellgifterna så jag måste altså in i början på nästa vecka.
 
Vem känner att denne vill sitta med mig en dag på sjukan när jag får cellgifter?

Puss å sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela