Inte Alltid Stark

MS warrior. Lipstick junky. American football huligan. Musik älskare. Mjölkoholist.

Inget att skylla på.

Publicerad 2017-02-27 09:51:42 i Allmänt,

Oj oj.. Lätt att livet springer på ibland.
Har varit lätt, eller.. väldigt frånvarande ett par månader.
Inte minst för att det känns lite som att livet flytit på någorlunda, och även för att jag har haft annat för mig helt enkelt.

Det är fortfarande vinter och kallt ute, vilket i sin tur innebär att min MS fortfarande sparkar min röv.
Har fått några nya obekvämligheter så som, svårt att andas, svälja och även balansen, eller rättare sagt, the lack of balans. Jag är lite som en okoordinerad 3.5 åring som inte riktigt har koll på kroppsdelarna ännu.
Fatiguen sitter fortfarande i med jämna mellanrum. Inte varje dag i veckan, men varannan eller var tredje dag iallafall.
Min neurolog som tidigare var så fantastisk har tappat mig lite. Känner inte alls samma trygghet hos honom längre som jag gjorde. Detta för att han inte tycks ta mig seriöst. Jag får ingen hjälp med min fatigue, jag får ingen hjälp med mina fysiska issues.. Utan får bara svaret "Avvakta" hela tiden.
Jag har "avvaktat" i över ett halvvår nu. Det räcker.
Ska in på ny MR i mitten på mars, och troligen ny LP där runt också. Efter det hoppas jag verkligen att han ser och fattar allvaret och ger mig den hjälp jag så desperat behöver.

Jag har börjat träna lite smått igen också.
Än så länge går det bra, men jag tar det väldigt försiktigt och försöker att ge mig en dags vila mellan passen.
Jag vet ju inte längre hur min kropp fungerar och hur mkt den orkar, så det känns rätt vitalt att ta det lugnt och prova sig fram.
Jag har en bra träningskompis som drar lite i mig, och det hjälper en hel del.
Man blir liksom mer  motiverad när man har någon att träna med.
 
Nu ska jag försöka jobba lite.
Jag sitter på Manpower kontoret denna vecka.
Känns lustigt att jobba för manpower, PÅ manpower..
Ingen utav mina fantastiska chefer är på plats och det känns ju såklart lite tråkigt.

Oh well..

Puss å sånt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela